Contact service auto: 0761 130 321
E-mail: servascom@gmail.com
Facebook: Servascom Bicaz
ServasCOM este centru autorizat RAR pentru verificarea si reglajul sistemului de directie.
Citeste mai jos cand si de ce este important sa faci aceasta operatiune.
Reglajul geometriei rotilor este o operatiune extrem de importanta care trebuie efectuata periodic si mai ales in situatiile in care se inlocuiesc piese de la sistemul de directie, de la sistemul de amortizare sau la schimbarea anvelopelor.
Cand se verifica geometria?
Daca observati ca masina dumneavoastra vireaza la dreapta sau la stanga atunci cand eliberati o secunda volanul pe un drum drept, trebuie sa verificati geometria. Reglarea geometriei consta in ajustarea partilor de suspensie fata si spate. O reglare incorecta a masinii dumneavoastra poate conduce la uzura prematura a anvelopelor.
Verificati intotdeauna geometria masinii cand:
– ati lovit un obstacol;
– remarcati ca anvelopele prezinta o uzura anormala sau neuniforma;
– va confruntati cu probleme de virare sau tinuta de drum:
– vehiculul se deplaseaza in lateral;
– volanul nu se repozitioneaza usor dupa un viraj sau ramane intors cand conduceti in linie dreapta.
– cumparati un set nou de anvelope si doriti sa aiba o durata de viata cat mai lunga posibil.
– Inlocuiti un element al suspensiei sau directiei.
De ce este importanta reglarea geometriei?
La majoritatea vehiculelor, geometria este verificata initial pentru a reduce la minim uzura si solicitarile si pentru a creste confortul conducatorului si pasagerilor. Un paralelism corect al celor 4 roti reduce uzura anvelopelor, crescand astfel durata lor de viata si performantele si contribuie la economia de carburant. Acest reglaj amelioreaza de asemenea comportamentul si siguranta, reducand devierile sau deplasarea vehiculului in lateral.
Care este deosebirea dintre geometrie si echilibrarea anvelopelor?
Se face deseori confuzie intre geometrie si echilibrarea anvelopelor. Reglarea paralelismului sau geometria vehiculului consta in reglarea unghiurilor rotilor pentru a redeveni perpendiculare pe sol si paralele intre ele. In schimb, echilibrarea unei anvelope permite miscarea rotii fara a cauza vibratii ale vehiculului la anumite viteze.
Care sunt cauzele abaterilor de la geometrie?
Abaterile de la geometrie pot fi cauzate de lovirea unei borduri sau in timpul rularii, chiar in circumstante grave, cum ar fi un accident, in timpul caruia vehiculul a fost lovit, iar geometria dereglata. Atunci cand paralelismul este incorect, flancurile anvelopelor se uzeaza mai rapid, afectand comportamentul vehiculului si micsorand durata de viata a anvelopelor.
O simpla abatere poate cauza probleme grave
Reglarea geometriei este efectuata in scopul de a optimiza tinuta de drum si pentru a creste durata de viata a anvelopelor.
Principalele motive de a avea o geometrie corecta:
– faceti economii
– anvelopele au o durata de viata mai mare
– vehiculul se conduce mai usor deoarece scade rezistenta la rulare a anvelopei
Cat dureaza si cat costa reglarea geometriei?
In majoritatea cazurilor, geometria rotilor din fata si din spate este reglata in aproximativ 30 minute.
Va asteptam la ServasCOM pentru a afla costul de reglare a geometriei. Aceasta operatiune consta in verificarea directiei si unghiurilor anvelopelor, in functie de specificatiile constructorului auto. Reglarea geometriei este o operatie foarte simpla pentru un specialist in anvelope.
Cum se regleaza geometria rotilor?
Principalele trei reglari ale paralelismului sunt unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. Reglarea paralelismului consta in reglarea unghiurilor rotilor astfel incat convergenta si unghiul de cadere sa fie corecte.
Unghiul de cadere
Unghiul de cadere este unghiul format de roata atunci cand privim vehiculul din fata. Uzura neuniforma apare atunci cand acest unghi este prea mare.
Unghiul de cadere este pozitiv atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului.
Un unghi de cadere pozitiv prea mare uzeaza partile exterioare ale anvelopelor.
Unghiul de cadere este negativ atunci cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului. Un unghi de cadere negativ prea mare uzeaza partile interioare ale anvelopelor.
Unghiul de cadere este verificat si reglat pentru fiecare vehicul pentru ca anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, vehiculul se va deplasa in mod clar spre lateral.
Unghiul de convergenta
Unghiul de convergenta este dat de diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, atunci cand vehiculul este privit de sus. Unghiul de convergenta influenteaza comportamentul vehiculului in viraje.
Vorbim de unghi de convergenta pozitiv atunci cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curbe. Daca unghiul este prea mare, banda de rulare se uzeaza incepand din partile exterioare.
Vorbim de unghi de convergenta negativ atunci cand partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta negativ duce la supravirare in curbe, dand senzatia unei abordari brutale a virajului. Daca unghiul de convergenta negativ este prea mare, uzura anvelopei va incepe din partea interioara.
Aceste uzuri sunt tipice, cauzand o deformare in forma de zimti de fierastrau pe latimea profilului, care poate fi simtita la trecerea mainii peste banda de rulare.
sursa: michelin.ro